Knæk cancer

Mit facebook feed flyder over af det. Knæk cancer kampagnen ruller for fulde gardiner og så sent som i går, stod jeg på arbejde og fik tårer i øjnene over den indsamling af ham manden, hvis hustru døde kun en md. efter at hun havde født deres andet barn. Efter et sygdomsforløb på 4 mdr. Og det er “det gode”, hvis man kan sige sådan, ved den her kampagne med de såkaldt almindelige mennesker, der samler ind. Vi kan alle sammen forholde os til de personlige historier og det rammer noget i os.

Men selv uden dem, er cancer en sygdom der er alt for tæt på alt for mange af os. Jeg har mindst fire folkeskolebekendte, hvis mødre døde af brystkræft. Jeg har en gammel barndomsveninde, der heldigvis er rask nu. Og en dejlig veninde, der også har været igennem et hårdt forløb med kræft, og har skrevet meget ærligt om det her.

Så da Laura fra The Sweetspot spurgte om hun måtte låne lidt taletid her, til fordel for sin indsamling, var jeg da ikke i tvivl. Lauras indsamling ligger HER.

Den er også et lotteri, hvor du kan vinde lækre designting. Her er hvad Laura gerne vil sige:

Uge 43 er Knæk Cancer-uge. Og blogger, designer og boligstylist Laura S. Trøstrup vil gerne have din hjælp til at indsamle midler. Som en af otte danske bloggere er hun udvalgt af Kræftens Bekæmpelse og TV2, som står bag Knæk Cancer-kampagnen, til at stå for sin egen indsamling.

En udfordring Laura S. Trøstrup har taget op med lige dele ydmyghed og stolthed og lyst til at hjælpe. For hun har på nært hold oplevet, hvor svært det er, når canceren rammer.

”Da jeg var yngre, tænkte jeg ikke så meget på sygdom. Men det ændrede sig den dag en af mine kollegaer kom og fortalte, hun havde fået brystkræft. Jeg var 30 år. Og her indså jeg, at cancer også kan ramme mig. Kort tid efter ramte sygdommen min svigerfar. Tre måneder tog det, fra han fik lungecancer-diagnosen til han døde. Han nåede aldrig at se vores børn, og her små 10 år efter forstår jeg stadig ikke, hvor han forsvandt hen,” siger Laura S. Trøstrup, der udover at være trendspotter også er stylist og holder foredrag om den personlige indretning.

På hendes blog thesweetspot.dk er Laura S. Trøstrup vant til at skabe små, søde åndehuller, som liver op på selv de mest kedelige dage. Derfor var hun heller ikke i tvivl om, hvad det var, hun kunne bidrage med i forhold til Knæk Cancer-ugen: En indsamling som tager udgangspunkt i lækre produkter fra design- og livsstilsbranchen.

Laura S. Trøstrup har en unik evne til at fange tidens trend og formidle den i produkter, stemninger og sanser, som alt sammen er med til at skabe de ”sweet spots”, som bliver videreformidlet på bloggen.  Præmierne i lotteriet er alle ting, som Laura lover skaber søde øjeblikke på den ene eller den anden måde for dem, der vinder.

“Nogen kan arrangere motionsløb – men jeg kan finde sweet spots og lækre produkter, som kan forsøde tilværelsen. Men dette projekt kan jeg ikke løfte alene. Derfor er jeg glad for, at mine samarbejdspartnere vil støtte indsamlingen. Jeg håber, at også du vil være med til at knække cancer,” siger Laura S. Trøstrup og sender en varm tak til Kähler Design, Bolig Magasinet, Vissevasse, Simply Chocolate og Ferm Living, som har sponseret præmierne, der stilles på højkant til dem, der donerer i hendes indsamling.

 

Sådan deltager du:
1. Donér et beløb via linket her.
2. Læg en kommentar her.

 

Det med småt: Husk: 1 donation 1 kommentar. Ingen kommentar uden donation! Gerne donation uden kommentar. Konkurrencen på Lauras blog løber frem til søndag den 27. oktober kl. 24. Du kan lægge lige så mange kommentarer på Lauras blog som du “køber” via donation. Vinderne offentliggøres på The Sweetspot mandag den 28. oktober. Hvis du vinder, skal du selv sende din adresse via mailen der offentliggøres. Vender du ikke tilbage inden 10 dage fra offentliggørelsen, udtrækkes en anden vinder.

Dette indlæg blev udgivet i Hverdagsliv og tagget , . Bogmærk permalinket.

En Kommentar til Knæk cancer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.